Fără să vreau, m-am gândit la Marlowe, dramaturgul englez consătean cu Shakespeare, un tip de mare cultură, homosexual se pare şi agent secret al reginei Elisabeta sau al Poliţiei secrete, care şi-a găsit sfârşitul la 29 de ani, după ce am reflectat la parodia Eurovision-ului planetar care a cucerit...
E vorba mai degrabă de Cu moartea nu-i de glumit, căci piesa reprezentată pe scena Teatrului „Alexandru Davila” din Piteşti, dinamizată de energicul Dan Tudor, managerul instituţiei, e o lungă glumă macabră construită în jurul decesului unui muncitor emigrant la Viena (Gogu Preda), întors din drumul lui spre ultima...
Comedia cu şase personaje despre cenzura ceauşistă a teatrului românesc Dragoste şi progres merită cu prisosinţă saltul la Sala Mare a Teatrului „Alexandru Davila” din Piteşti. Spectatorii mai vârstnici retrăiesc fragmente hilare cotidiene din perioada dictaturii culturii, iar cei mai tineri au ocazia să vadă cum a funcţionat aceasta....
Ceea ce trebuie apreciat în primul rând la Teatrul Excelsior este vigoarea tinereţii şi entuziasmul debordant al spectacolelor care se adresează în principal tinerilor, dar tinereţea nu are o limită doar fizică, ci şi o componentă spirituală. În această exuberanţă juvenilă se înscrie şi ardoarea de a descoperi noi...
Motorul criticii se pune imediat în mişcare după ce spectacolul parchează. Ca şi în materie de automobile, există cronica Mercedes şi cronica Logan, între ele fiind interferate alte mărci cronicăreşti mai mult sau mai puţin notorii. Fiecare îşi alege maşina. Fiecare îşi alege spectacolul, regizorul, actorul preferat. Claxonul aplauzelor...
Teatrul Naţional din Bucureşti a adăugat în repertoriu, începând din 13 aprilie 2024, un nou spectacol-eveniment, cu mare potenţial de box-office, de data aceasta regizat nu de Radu Afrim sau Silviu Purcărete, ci de unul dintre cei mai cunoscuţi regizori europeni, germanul Thomas Ostermeier. Acesta e cunoscut deja publicului...
Vin rar, dar cu nostalgie la minunata sală a Teatrului „Bulandra” de la Grădina Icoanei, denumită „Toma Caragiu”, după gloriosul actor şi director al acestui teatru, strivit la cutremurul din 1977 şi căruia, împreună cu Valentin Silvestru, în anii ’90, i-am montat o placă memorială la fostul domiciliu, cu...
Piesa este prin excelență un exercițiu de maieutică în trei episoade, adică o metodă prin care se urmărește ajungerea la adevăr pe calea discuțiilor și a dialogului. Mamet plonjează direct în ‘iad’ și oferă o demonstrație de cum se ajunge acolo pornind de la cele mai bune intenții.
Recent, am asistat la două premiere naţionale bucureştene pe două texte grele, ambiţioase şi neconvenţionale, care ies din genul teatrului de consum, fără să intre totuşi în cel de artă, planând într-o zonă artistică gri care ne provoacă sensibilităţile şi ne îndeamnă la reflecţie. Aş dori să le semnalez,...
Dramaturgia soresciană stă sub semnul poeziei filosofice exprimată paradoxal, cu un umor fin, de substanţă şi cu un timbru al vocii unicat, aşa cum a observat la timpul respectiv George Călinescu. Nu ştiu cât de mult s-au bucurat colegii de poezie de succesul sorescian al celui considerat singur printre...

Recomandări Teatrale

Carte

Sunt profitabile operele „woke”?

0
Întotdeauna m-am întrebat dacă avalanşa de cărţi şi piese de teatru cu teme sociale „woke” din SUA, care, vrem, nu vrem, dă tonul în...

Masca lui Eminescu

Opinii

(R)EVOLUŢIE la Teatrul Excelsior

0
Pe scurt, piese este genială, cu mult umor, și prezintă întrebări și probleme vitale legate de cum se va r(evoluționa) hommo sapiens pe măsură ce statul și marile corporații vor avea un control total asupra noastră, împingându-ne în algoritmul unei inteligențe artificiale care ne va fi net superioare.
Cart 0 lei 0.00
My cart
Your cart is empty.

Looks like you haven't made a choice yet.