Comedia cu şase personaje despre cenzura ceauşistă a teatrului românesc Dragoste şi progres merită cu prisosinţă saltul la Sala Mare a Teatrului „Alexandru Davila” din Piteşti. Spectatorii mai vârstnici retrăiesc fragmente hilare cotidiene din perioada dictaturii culturii, iar cei mai tineri au ocazia să vadă cum a funcţionat aceasta....
Ceea ce trebuie apreciat în primul rând la Teatrul Excelsior este vigoarea tinereţii şi entuziasmul debordant al spectacolelor care se adresează în principal tinerilor, dar tinereţea nu are o limită doar fizică, ci şi o componentă spirituală. În această exuberanţă juvenilă se înscrie şi ardoarea de a descoperi noi...
Motorul criticii se pune imediat în mişcare după ce spectacolul parchează. Ca şi în materie de automobile, există cronica Mercedes şi cronica Logan, între ele fiind interferate alte mărci cronicăreşti mai mult sau mai puţin notorii. Fiecare îşi alege maşina. Fiecare îşi alege spectacolul, regizorul, actorul preferat. Claxonul aplauzelor...
Teatrul Naţional din Bucureşti a adăugat în repertoriu, începând din 13 aprilie 2024, un nou spectacol-eveniment, cu mare potenţial de box-office, de data aceasta regizat nu de Radu Afrim sau Silviu Purcărete, ci de unul dintre cei mai cunoscuţi regizori europeni, germanul Thomas Ostermeier. Acesta e cunoscut deja publicului...
Vin rar, dar cu nostalgie la minunata sală a Teatrului „Bulandra” de la Grădina Icoanei, denumită „Toma Caragiu”, după gloriosul actor şi director al acestui teatru, strivit la cutremurul din 1977 şi căruia, împreună cu Valentin Silvestru, în anii ’90, i-am montat o placă memorială la fostul domiciliu, cu...
Piesa este prin excelență un exercițiu de maieutică în trei episoade, adică o metodă prin care se urmărește ajungerea la adevăr pe calea discuțiilor și a dialogului. Mamet plonjează direct în ‘iad’ și oferă o demonstrație de cum se ajunge acolo pornind de la cele mai bune intenții.
Recent, am asistat la două premiere naţionale bucureştene pe două texte grele, ambiţioase şi neconvenţionale, care ies din genul teatrului de consum, fără să intre totuşi în cel de artă, planând într-o zonă artistică gri care ne provoacă sensibilităţile şi ne îndeamnă la reflecţie. Aş dori să le semnalez,...
Dramaturgia soresciană stă sub semnul poeziei filosofice exprimată paradoxal, cu un umor fin, de substanţă şi cu un timbru al vocii unicat, aşa cum a observat la timpul respectiv George Călinescu. Nu ştiu cât de mult s-au bucurat colegii de poezie de succesul sorescian al celui considerat singur printre...
La Teatrul „Ion Creangă”, în era telefoanelor mobile care au umplut sala din Piaţa Amzei şi pe care apar tot felul de năzdrăvănii, jocuri, cazinouri, arme de ucidere în masă, filmuleţe deocheate pentru adulţi, la care se uită şi unii copii, revenirea la Ion Creangă şi la puritatea copilăriei...
La Teatrul Infinit, care oferă adăpost scenic multor trupe independente, am vizionat recent spectacolul Spitalul Bagdasar, inspirat din bolile contemporane care se tratează cu dificultate numai în spitalele de nebuni, dar şi de oameni normali. Suntem departe de Spitalul special al lui Iosif Naghiu, inspirat din perioada Revoluţiei din...

Recomandări Teatrale

Carte

Şah la calul troian

Șah la calul troian

0
HOMERIADADA  Autor: Dumitru Radu Popescu Teatru, Editura Scrisul Românesc, 2021 Recenta carte a domnului Dumitru Radu Popescu se numeşte Homeriadada (Ed. Scrisul Românesc, 2021) şi recreează din...

Masca lui Eminescu

Opinii

OAMENI BUNI la Teatrul de Comedie

0
Inspirat dintr-o piesă apreciată din SUA și cu un palmares impresionant de laude și nominalizări, acest spectacol explorează teme puternice precum deznădejdea șomerelor cu copii din flori și aspirația de a ieși din mediul social de jos si de a rămâne buni. Traducerea excelentă și prestațiile actorilor creează o experiență captivantă pentru publicul larg, deși pentru un public mai avizat, spectacolul poate părea că nu își atinge pe deplin potențialul.