Dramaturgia românească contemporană este, spre deosebire de cinematografia românească contemporană, într-o situaţie jalnică. Este o Cenuşăreasa pe care nimeni nu prea o cunoaşte, iar cât se cunoaşte ‒ pe repede, din avion ‒ nu se recunoaşte. Pe scurt, are o reputaţie proastă. În timp ce regizorii primesc mii de...
Lecţia I: Originile teatrului şi ale dramaturgiei. Preistoria teatrului. Naşterea teatrului în Grecia antică (7)   PREZENTATORUL: Strămoşii noştri traci şi greci mergeau emoţionaţi, înfioraţi la spectacole teatrale, căci acestea le vorbeau despre ei, despre integrarea lor în istorie şi în cosmos, le spuneau ceva despre misterul lor de biete fiinţe...

Dumitrescisme II

0
Călcâiul Am fost la doctor. ‒ Ce vă doare? mă întreabă el. ‒ Călcâiul lui Ahile, îi zic eu. ‒ Care din ele? Stângul sau dreptul? Aveţi reumatism? ‒ Doctore, îi spun eu, Ahile n-avea decât un călcâi. N-am auzit niciodată pe nimeni spunând călcâiele lui Ahile. ‒ Ahile ăsta e războinicul din Iliada? Eroul...
Un megaspectacol cu Orchestra Simfonică a Filarmonicii Ploieşti şi Corul Filarmonicii Ploieşti, în Sala „Ion Caramitru” a Teatrului Naţional „I. L. Caragiale” Bucureşti Regia: Radu Gheorghe Director general Filarmonica Ploieşti: Vlad Mateescu Dirijor Corul Filarmonicii Ploieşti: Eduard Dinu Coordonator muzical: Tiberiu Dragoş Oprea Intens mediatizat, Ucenicul vrăjitor s-a arătat publicului bucureştean în frumoasa seară...

Pernița cu barză

0
Îmi vizitam des socrii, care locuiau în căsuţa lor modestă de la numărul 6, din strada Florilor, aflată la ieşirea din Bucureşti, spre Şoseaua Alexandriei, la Barieră. Şi, de fiecare dată, aceştia mă întâmpinau cu mult drag. Era prin luna iunie 1973... Încă nu aveam instalate telefoane fixe, iar despre...
dramaturgul Dinu Grigorescu
„Noi trecem, publicaţiile noastre rămân în biblioteci. Ele sunt oglinda noastră şi a timpului nostru cultural” Rodica Lăzărescu: Stimate domnule Dinu Grigorescu, cine vă cunoaşte cât de cât activitatea poate spune fără teama de a greşi că aveţi vocaţie de întemeietor! Să facem o iute trecere în revistă: imediat după...
Am văzut la Teatrul Dramaturgilor Români Iona de Marin Sorescu, cu Lari Giorgescu în rolul principal, în regia experimentatului director de scenă Victor Ioan Frunză, şi tot aici am văzut, în premieră, şi Paracliserul lui Marin Sorescu, cu Claudiu Bleonţ în rolul omonim. La Teatrul Naţional voi vedea, probabil...
Mărturisirea publică, mai mult sau mai puţin criptată, prin intermediul unei opere, a gândurilor, aspiraţiilor, emoţiilor, sentimentelor, este un act de comunicare unilaterală, o devoalare conştientă, asumată a concepţiilor despre lume şi viaţă, apropiată de confesiunea tainică. Acest tip de comunicare, prin operă, se extinde în cazul spectacolului, amplificând...

Dumitrescisme

1
Coloana infinitului ‒ De data asta ce te mai doare? mă întrebă doctorul luându-se cu mâinile de cap. ‒ Mă doare coloana infinitului, răspund eu. Doctorul se uită la mine suspicios şi nu zice nimic. Se poate vindeca? întreb eu. Am deja prea multe boli incurabile. ‒ Crezi că eu pot să...

Anticariatul ambulant

0
O zi frumoasă de decembrie, anul 2016. Ca de obicei, dimineaţa pe la şapte, grăbeam pasul spre staţia de autobuz, ferindu-mă de maşinile care mă umpleau de praf, în goana lor disperată de a ajunge mai repede la şosea, cu câteva secunde preţioase, ca să prindă un loc în...

Recomandări Teatrale

Carte

Masca lui Eminescu

0
Indiscutabil, se poate face o istorie a lumii din perspectiva măştii. Nu a existat perioadă istorică în care masca să nu joace un rol...
Şah la calul troian

Șah la calul troian

Opinii

REPETIȚIE PENTRU O LUME MAI BUNĂ la TNB

0
Dacă vrei succes de box office nu poți avea un erou antipatic și nihilist așa cum are Mihai Radu în romanul omonim, modelat de...
Cart 0 lei 0.00
My cart
Your cart is empty.

Looks like you haven't made a choice yet.