Sânziana Stoican şi Diana Mititelu, regizoare talentate din tânăra generaţie, au fost selecţionate în festival cu două spectacole curajoase în felul lor, faţă de care am totuşi anumite rezerve. La primul, de natură artistică, la cel de-al doilea, de natură etică. Dincolo de tandreţe (regia: Sânziana Stoican) şi Anatomia unei...
„Eu nu sunt ceea ce joc.” De aici începe cu adevărat povestea, de la aceste cuvinte rostite de o făptură cu ochi mari de Gelsomină, cu privire inteligentă, cu glas clar şi unduios. De aici nimeni nu este ceea ce pare, nimeni nu vrea să pară ceea ce este. Într-un...
Spectacolul, intitulat Ultimele zile ale Elenei şi ale lui Nicolae Ceauşescu, made in Poland, inclus în programul FNT de anul acesta şi găzduit de TNB, vinde castraveţi grădinarului. Sala Amfiteatru a fost segmentată în două părţi egale de public, în mijloc petrecându-se acţiunea şi dialogul afişat pe prompter în...
Spectacolul „Teorema”, în regia lui Eugen Jebeleanu la Teatrul Național "Radu Stanca" din Sibiu, prezentat în cea de-a doua zi de festival, a fost genul de experiență care te ia pe nepregătite și a făcut ca stilul deja consacrat al lui Afrim să pară yesterday’s news. Inspirat de filmul și textul scandalos al lui Pier Paolo Pasolini, Jebeleanu nu doar că îl aduce pe Pasolini pe scenă, dar îl și dezbracă până la os, atât la propriu, cât și la figurat.
Această nouă producţie de anvergură a Teatrului Naţional din Iaşi, câştigătoare a premiului UNITER pentru cel mai bun spectacol, continuă o direcţie tot mai evidentă în creaţia lui Radu Afrim: renunţarea la piesa clasică de teatru, cu unitatea şi tensiunea caracteristică, şi dramatizarea poetică a faptului divers, uneori minor,...
Biografiile marilor scriitori conţin întotdeauna poveşti captivante, cu un impact emoţional care devine şi comercial. Povestea se vinde. În mod paradoxal, nu în puţine situaţii, eşti mai viu după moarte şi mai contestat în timpul vieţii (exemple, la noi: Urmuz, despre care rar se vorbeşte, Macedonski şi alţii). Marele prozator...
Eugen Gyemant (n. 1985) este unul dintre regizorii români tineri și talentați, cunoscut pentru abordările sale creative și nonconformiste în teatru. A câștigat rapid atenția publicului și a criticii datorită stilului său inovator, care îmbină umorul, jocul metatextual și modernizarea unor texte clasice. Gyemant este apreciat pentru abilitatea sa...
Infernul de la Auschwitz La prima vedere, Auschwitz pare o aglomeraţie de cabane, ca un şantier organizat pentru muncitori. Aspectul său este aparent civilizat. O cale ferată se opreşte în faţa porţilor. Însă, pe măsură ce înaintezi în acest decor ce seamănă cu un teatru realist, simţi cum îţi îngheaţă...

Recomandări Teatrale

Carte

Momente speciale în FNT: Albumul „TNC – Purcărete & Boroghină. Pelerini...

0
La Festivalul Național de Teatru au fost organizate evenimente speciale dedicate lui Silviu Purcărete, marcând 50 de ani de carieră a acestui regizor emblematic....

Opinii

Descoperind realităţi complexe (2): HENRY JOHNSON la Teatrul Metropolis, un David...

0
Piesa este prin excelență un exercițiu de maieutică în trei episoade, adică o metodă prin care se urmărește ajungerea la adevăr pe calea discuțiilor și a dialogului. Mamet plonjează direct în ‘iad’ și oferă o demonstrație de cum se ajunge acolo pornind de la cele mai bune intenții.
Cart 0 lei 0.00
My cart
Your cart is empty.

Looks like you haven't made a choice yet.