CASA DE LA ŢARĂ de Donald Margulies, un spectacol despre succes și ratare într-o familie de artiști
Alexandra Ares - 0
Casa de la ţară de Donald Margulies este una dintre ultimele piese americane serioase de succes din perioada apusă de „neutralitate teatrală” când piesele de teatru nu erau citite de un comitet de persoane care semnează cu pronumele preferate (she/he/they etc.) în semn de solidaritate cu persoanele „trans”; când...
Regia, costumele şi ilustraţia muzicală: Eugen Gyemant
Titlul piesei Cartea lui Ruth face trimitere la una din cărţile Bibliei ebraice din cadrul scrierilor hagiografice, fiind situată între Cântarea Cântărilor şi Plângerile lui Ieremia, sau ale scrierilor istorice din Vechiul Testament, unde este situată, conform canonului creştin, între Cartea Judecătorilor şi...
Pe apele învolburate mereu ale teatrului plutesc tot felul de ambarcaţiuni, mici, mari sau mijlocii, conduse de diferiţi comandanţi, slujitori ai corăbiilor, experţi cârmaci, căpitani, călători din clase sociale de credinţe şi profesii diferite, la clasa întâi magnaţii şi la clasa a 3-a săracii. Am avut ocazia în viaţă...
Duminică, 27 martie 2022, de Ziua Mondială a Teatrului, la TNB s-a conturat o zi de activitate susţinută pe scenele teatrului, dar şi în sălile de repetiţii unde se pregătesc premierele următoarelor luni.
Actori ai Teatrului Naţional din Bucureşti din generaţii diferite au fost prezenţi pe scenă, în toate cele...
Inspirat de cartea Brâncuşi, dragostea mea! a Claudiei Motea, tradusă şi publicată deja în zece limbi, acest spectacol multimedia comemorativ, cu ocazia împlinirii a 85 de ani de la moartea marelui artist, aduce în prim-plan marile iubiri ale lui Constantin Brâncuşi (voce: Marius Bodochi) cu femei celebre care i-au...
În recenta piesă intitulată Homeriadada (publicată în volumul omonim, la Editura „Scrisul Românesc”, 2021), academicianul Dumitru Radu Popescu disecă mărunt toată povestea războiului troian din perspectiva zilelor de astăzi, în care Ulise construieşte o armă ce se numeşte Calul troian. Nimic nou sub soare! Aceleaşi teatre de război, aceiaşi...
Tradusă în germană şi pusă în scenă de Ţino Geirun la Teatrul Pygmalion din Viena, piesa Im Spiegel / În oglindă de Radu F. Alexandru a fost primită de spectatori cu prelungi ovaţii. Necunoscând (bine) germana, am recitit-o în versiunea originală în ajunul spectacolului. Concepută ca un monolog/dialog cu...
Piesa Crimă cu pistol şi bile de Horia Gârbea este o excelentă comedie neagră care ne confruntă cu probleme de acută actualitate privind justiţia şi jocul dintre adevăr şi minciună, în planurile unei realităţi incerte, mereu schimbă-toare. Este un text incitant, care conţine acea vibraţie drama-tică, acea esenţă care...
„Comedie cu unele accente atroce, cu toate că îşi declară dintru început apartenenţa la teatrul absurdului, piesa Ceva cu tăiţei are multe legături şi cu genul suprarealist, cele două curente fiind oarecum vecine şi prietene. Personajele sale, contemporane, ba chiar aş spune că uneori înspăimântător de actuale, traversează situaţiile...
Una din primele premiere ale Teatrului „Bulandra” la început de an 2022 şi sub noul directorat al lui Vlad Zamfirescu, un actor care a excelat în multe piese contemporane, americane şi nu numai, deschide o direcţie nouă şi, cred eu, proaspătă şi binevenită, în acest teatru care a fost...
Recomandări Teatrale
Teatrul şi violenţa: O discuţie cu Thomas Ostermeier la X-FEST
Luni, 9 octombrie, în Foaierul „Tapiserii” al Teatrului Naţional „I. L. Caragiale” din Bucureşti, a avut loc o conferinţă de presă prilejuită de prezenţa...
Carte
Momente speciale în FNT: Alexa Visarion, dublă lansare de carte
Regizorul şi scriitorul Alexa Visarion, personalitate marcantă a teatrului şi filmului românesc, a lansat ieri, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru (FNT), două volume...
Opinii
Descoperind realităţi complexe (2): HENRY JOHNSON la Teatrul Metropolis, un David...
Piesa este prin excelență un exercițiu de maieutică în trei episoade, adică o metodă prin care se urmărește ajungerea la adevăr pe calea discuțiilor și a dialogului. Mamet plonjează direct în ‘iad’ și oferă o demonstrație de cum se ajunge acolo pornind de la cele mai bune intenții.