Piesa Gertrude a apărut în colecţia de piese Radu F. Alexandru – Teatru românesc contemporan la începutul lunii noiembrie 2022, editată de Editura Academiei Române, cu o prefaţă elogioasă semnată de Răzvan Voncu (cu două luni înainte de apariţia editorială a cărţii mele, din aceeaşi colecţie). Este o reimaginare...
Pe scurt, piese este genială, cu mult umor, și prezintă întrebări și probleme vitale legate de cum se va r(evoluționa) hommo sapiens pe măsură ce statul și marile corporații vor avea un control total asupra noastră, împingându-ne în algoritmul unei inteligențe artificiale care ne va fi net superioare.
Autor spaniol – Joan Yago, titlu englezesc – YOU SAY TOMATO
Regia – bună: Florin Liţă
Distribuţia:
Irina Ştefan – excelentă în rolul Rosó
Denis Hanganu – OK în rolul Santi
Bianca Cuculici – Jurnalista (apariţie video)
Daniel Buglea – Tehnicianul
Decorul – simplu, spaţios şi frumos: Daniel Vizitiu
Muzică de calitate
Durata spectacolului...
Dramaturgia românească contemporană este, spre deosebire de cinematografia românească contemporană, într-o situaţie jalnică. Este o Cenuşăreasa pe care nimeni nu prea o cunoaşte, iar cât se cunoaşte ‒ pe repede, din avion ‒ nu se recunoaşte. Pe scurt, are o reputaţie proastă. În timp ce regizorii primesc mii de...
Învelit în cronici elogioase şi premiat de UNITER, spectacolul domnului Radu Afrim de la Teatrul Naţional din Târgu Mureş, Ierbar, prezentat la FNT 2023 pe scena mare a sălii „Ion Caramitru” a TNB, mi-a întărit convingerea că suntem interesaţi de o nouă eră a spectacolului, dominată de personalitatea regizorală...
Inspirat dintr-o piesă apreciată din SUA și cu un palmares impresionant de laude și nominalizări, acest spectacol explorează teme puternice precum deznădejdea șomerelor cu copii din flori și aspirația de a ieși din mediul social de jos si de a rămâne buni. Traducerea excelentă și prestațiile actorilor creează o experiență captivantă pentru publicul larg, deși pentru un public mai avizat, spectacolul poate părea că nu își atinge pe deplin potențialul.
Prima ediție a Festivalului Național de Teatru după pandemie și avându-l ca președinte pe Dragoș Buhagiar (care a deschis festivalul prin zoom, de la Tokyo) s-a încheiat duminică 13 noiembrie după 9 zile pline de activități de dimineața până seara care au galvanizat, ca de obicei, bucureștenii pasionați de...
Binele dus prea departe devine deseori rău. Cei drepți (Les justes, 1949) ultima premieră a regizorului Mihai Măniuțiu la Teatrul Național din București, pune în scenă povestea adevărată a unui grup de socialiști-revoluționari ruși care l-au asasinat pe Marele Duce Serghei Alexandrovici în 1905.
Piesa lui Albert Camus, romancier, dramaturg...
Carmen Lidia Vidu vs. Silviu Purcărete
Nu există român care nu are o părere superlativă despre regizorul Silviu Purcărete, chiar dacă stilul său unic ține de o estetică repetitivă, așa cum a fost și este cazul multor mari artiști. Purcărete a fost recunoscut cu 9 premii și nominalizări UNITER (doar...
Descoperind realităţi complexe (2): HENRY JOHNSON la Teatrul Metropolis, un David Mamet de ultimă oră
Alexandra Ares - 0
Piesa este prin excelență un exercițiu de maieutică în trei episoade, adică o metodă prin care se urmărește ajungerea la adevăr pe calea discuțiilor și a dialogului. Mamet plonjează direct în ‘iad’ și oferă o demonstrație de cum se ajunge acolo pornind de la cele mai bune intenții.
Recomandări Teatrale
O lacrimă pentru Paul Auster: Omagiu unei legende literare
Cu o inimă îndurerată, comunitatea literară din întreaga lume îşi ia adio de la unul dintre cei mai străluciţi autori ai timpurilor moderne. Paul...
Carte
Varujan Vosganian: Dublu Autoportret
Varujan Vosganian, noul președinte al Uniunii Scriitorilor din România, și-a lansat cartea Dublu autoportret pe 14 octombrie 2024, la Muzeul Național al Țăranului Român,...
Opinii
Diversitate repertorială la Teatrul „Alexandru Davila” din Piteşti
E vorba mai degrabă de Cu moartea nu-i de glumit, căci piesa reprezentată pe scena Teatrului „Alexandru Davila” din Piteşti, dinamizată de energicul Dan...